بر اساس محصول، بازار نمایشگر تعاملی به نمایشگرهای صفحه تخت تعاملی، تختههای سفید تعاملی، کیوسکهای تعاملی، دیوارهای ویدئویی تعاملی و سایر محصولات تقسیم میشود. انتظار می رود در سال 2024، بخش کیوسک های تعاملی بیشترین سهم را در حدود 38.0 درصد از بازار نمایشگرهای تعاملی به خود اختصاص دهد. سهم بزرگ این بخش از بازار را میتوان به پذیرش روزافزون نمایشگرهای صفحه تخت تعاملی در سالنها، کلاسهای درس، اتاقهای هیئت مدیره، اتاقها و سایر تنظیمات نسبت داد.
کیوسک
بر اساس اندازه پنل، بازار نمایشگر تعاملی به کمتر از 32، 32 اینچ – 65، و 65 اینچ و بالاتر تقسیم می شود. انتظار می رود در سال 2024، بخش 32-65 اینچی بیشترین سهم از بازار نمایشگرهای تعاملی را به خود اختصاص دهد. سهم بزرگ این بخش از بازار را می توان به عواملی مانند طیف گسترده نمایشگرهای موجود در این رده اندازه و تاکید روزافزون شرکت ها بر توسعه پنل های پهن تر و باریک تر نسبت داد.
بر اساس نوع نمایشگر، بازار نمایشگرهای تعاملی به انواع صفحه نمایش LCD، LED، OLED و سایر انواع صفحه نمایش تقسیم می شود. انتظار می رود در سال 2024، بخش LCD بیشترین سهم را در حدود 41.0 درصد از بازار نمایشگرهای تعاملی به خود اختصاص دهد. سهم بازار بزرگ این بخش را می توان به پذیرش رو به رشد نمایشگرهای تعاملی LCD، به ویژه در میان مصرف کنندگان با قابلیت سرمایه گذاری محدود، به دلیل هزینه کمتر آنها در مقایسه با نمایشگرهای LED و OLED نسبت داد.
بر اساس کاربر نهایی، بازار نمایشگر تعاملی به خردهفروشی، BFSI، مراقبتهای بهداشتی، شرکتها و دولت، حملونقل، آموزش، ورزش و سرگرمی، مهماننوازی و سایر کاربران نهایی تقسیم میشود. انتظار می رود در سال 2024، بخش خرده فروشی بیشترین سهم را در حدود 21.0 درصد از بازار نمایشگرهای تعاملی به خود اختصاص دهد. سهم بازار بزرگ این بخش را میتوان به افزایش استفاده از نمایشگرهای تعاملی در بخش خردهفروشی برای افزایش فروش و تعامل مشتری و ایجاد تصویر برند، همراه با تمرکز روزافزون خردهفروشان بر یکپارچهسازی فناوری سلفسرویس برای انجام معاملات سریعتر نسبت داد.