The Verge می نویسد، برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپا (NCAP) از سازندگان می خواهد که اگر می خواهند رتبه ایمنی بالاتری کسب کنند، صفحه نمایش کمتری را برای عملکردهای اساسی در خودروهای خود اضافه کنند.
” متیو اوری، مدیر بخش راهبردی گفت: «استفاده بیش از حد از صفحه نمایشهای لمسی یک مشکل در کل صنعت است، تقریباً هر خودروساز، کنترلهای کلیدی را روی صفحههای لمسی مرکزی منتقل میکند، و رانندگان را مجبور میکند چشمان خود را از جاده بردارند و خطر تصادفات حواسپرتی را افزایش میدهد.» ”
قوانین جدید در ژانویه 2026 اجرا می شود. به عنوان بخشی از این تغییرات، خودروسازانی که می خواهند به رتبه ایمنی 5 ستاره برای خودروهای خود دست یابند، باید از صفحه نمایش لمسی کمتری برای عملکردهای اساسی مانند روشن کردن چراغ راهنما یا برف پاک کن استفاده کنند. .
اگرچه رتبه بندی NCAP اجباری نیست، اما از حمایت زیادی از سوی دولت اروپا برخوردار است و شرکت های پیشرو مانند BMW، Volkswagen و Tesla از آنها در فروش خود استفاده می کنند. دست کم گرفتن این رتبه می تواند تأثیر بدی بر شهرت داشته باشد، بنابراین تغییرات جدید در ارزیابی نیز در نظر گرفته می شود.