ما اخیراً شرایط بسیار نامطمئنی را پشت سر می گذاریم و نمی دانیم در کوتاه مدت یا بلندمدت قرار است چه اتفاقی بیفتد. چیزی که می توانیم در مورد آن مطمئن باشیم این است که زندگی ما و متعاقباً تحصیلات برای همیشه تغییر کرده است. هر روز در اخبار شاهد اطلاعاتی هستیم که ما را وادار می کند شرایط را مورد بازنگری قرار دهیم و به دنبال راه حل های جدیدی برای کنار آمدن با شرایط کنونی بطور گسترده و به بهترین شکل ممکن باشیم. در این شرایط صفحه های لمسی و برد های هوشمند به کمک ما می آیند تا تجربه جدیدی از آموزش و یادگیری را القا کنند.
در مورد آموزش، اکثر جوامع متحول شده که یا به دلیل معرفی روشهای جدید کاری که تا به امروز نیازی به بررسی آن نبودهاند یا بر حسب نیاز، مجبور به استفاده از روشهای جدید ارائه دروس، برای ایجاد محتوای مناسب و در عین حال برقراری ارتباط با دانش آموز شدهاند. وضعیت در هر کشور متفاوت است، اما در داخل هر کشور نیز واقعیتهای متفاوتی وجود دارد، به همین دلیل است که نمیتوانیم چیزی تحت عنوان «هنجار جدید» را در آموزش و پرورش تعمیم دهیم.
در حال حاضر، کشورها و موسسات آموزشی تلاش می کنند به همان روشی که قبل از همه گیری کرونا انجام می دادند، به کلاس های درس بازگردند و برخی دیگر آرزو دارند بتوانند یادگیری حضوری را با مجازی ترکیب کنند؛ که دیگرانی فقط برای آموزش از راه دور در کوتاه مدت تا میان ترم، این کار را انجام داده اند.
بنابراین، میتوان به سه سناریو پی برد که عبارتند از:
1- آموزش حضوری: در این نوع آموزش تعداد دانشآموزان در هر کلاس یکسان است و با افزایش تعداد کلاسها و با جابجایی معلمان، باید از فاصله لازم بین آنها اطمینان حاصل شود. قابلیت تعامل از هر میز با بقیه شرکت کنندگان برای تضمین فاصله ایمن و به حداقل رساندن خطر آلودگی مسئله مهمی است. یک صفحه نمایش لمسی می تواند باعث سهولت در تعامل بین معلم و دانش آموزان شود؛ با اشتراک گذاری محتوا از دستگاه اصلی (صفحه نمایش لمسی) به دانش آموزان و بالعکس. تمیز کردن مکرر صفحات لمسی و قلم ضروری است.
صفحهنمایشهای لمسی شرکت دانش آوران با قلم غیرفعال معمولی کار میکنند، بنابراین چرا به هر یک از دانشآموزان یکی از آنها را عرضه نکنیم؟
2- یادگیری ترکیبی: آموزش حضوری برای برخی از دانشآموزان و آموزش از راه دور برای برخی دیگر و دسته بندی کردن دانش آموزان برای حضور در مدرسه از مشخصه های بارز این نوع یادگیری است. بنابراین تعداد دانشآموزان به طور همزمان در فضای کلاس کاهش مییابد اما آنها همچنان در مباحث درسیب «با هم» شرکت میکنند. لازم به ذکر است که، میتوانید با صرفنظر کردن از حضور فیزیکی (همانطور که در سناریوی قبلی ذکر کردیم) یا ارائه از راه دور، محتوا را با دستگاههای دانشآموزی به اشتراک بگذارید و دانشآموزانی که در خانه مشغول درس هستند را از طریق ویدئوکنفرانس با ابزارهای انتخابی هر مدرسه، به کلاس وصل کنید.
یک دوربین خارجی برای ضبط تعامل معلم با صفحه لمسی در طول درس، توجه دانش آموزان را جلب میکند. مشارکت با دانشآموزان در اشتراکگذاری محتوا از راه دور زمانی افزایش مییابد که معلم زمانی که با برد هوشمند کارمیکند مانند نوشتن، نقاشی، و غیره، ارتباط مستقیم (Face-to-Face) با دانش آموزان برقرار کند. در این صفحه لمسی یک وبکم اضافی تعبیه شده است که در صورت لزوم میتواند رو به روی دانشآموزان کلاس درس قرار گیرد.
3-آموزش از راه دور: اخیراً اعلام شد بسیاری از سازمان های معتبر مانند دانشگاه کمبریج، این نوع سخنرانی ها را انتخاب می کنند. اما طبق تحقیق برخی از محققان، فقدان درس های حضوری ممکن است باعث از دست دادن علاقه دانش آموزان شود.
به منظور ایجاد سخنرانیهای آنلاین مشابه سخنرانیهای حضوری، توصیه میشود که محتوا را به اشتراک بگذارید؛ و همانطور که در سناریو قسمت قبل ذکر شد کنفرانس ویدیویی از معلم در حال تعامل با صفحه لمسی را با استفاده از یک دوربین خارجی نصب شده روی برد هوشمند، در طول درس است، تشکیل دهید که باعث افزایش قابل توجهی در مشارکت شرکت کنندگان میشود.
چرا دروس طبیعی انجام شده را ضبط نکنیم تا مزیت مرور بیشتر را پس از کلاس فراهم سازیم؟
پیشبینی آینده دشوار است، اما آنچه واضح به نظر میرسد این است که تغییر به درسهای تعاملی با صفحه لمسی یک امر ضروری است؛ محتوای دیجیتال در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است و داشتن ابزار لازم برای تعامل با دانشآموزان تفاوت بین آموزش حضوری و مجازی را ایجاد میکند.
جهش فناوری اینجاست؛ در شرکت دانش آوران میتوانیم به هر سازمانی کمک کنیم تا آن را ایمن و دسترسی به آن را آسان کنیم. صفحههای لمسی شرکت دانش آوران با هر نرمافزار آموزشی و هر برنامه ویدیو کنفرانسی سازگار هستند و به روشی بسیار شهودی با هر دستگاه دیگری تعامل دارند.
فناوری شیشه ضدمیکروبی
سری جدید برد های هوشمند شرکت دانش آوران اکنون دارای شیشه ضد میکروبی تایید شده در آزمایشگاه میباشد.
شرکت دانش آوران پوشش جدیدی برای صفحه نمایش لمسی برد هوشمند معرفی کرده که ثابت کرده است در برابر رایج ترین میکروب ها از موثر است و به فناوری کلاس درس کمک و در برابر کاهش شیوع بیماری ها محافظت میکند.
فناوری لمسی به یک عنصر اصلی در زندگی روزمره، دفتر کار و کلاس درس تبدیل شده است. این همچنین به معنای افزایش قرار گرفتن در معرض میکروب ها و باکتری های ناخواسته و گسترش آن است. شرکت دانش آوران با تمرکز زیاد روی نیازهای مشتری، ویژگی محصول جدیدی را برای کمک به مبارزه با تهدیدات روزمره معرفی کرده است. شرکت دانش آوران اولین شرکتی است که در صنعت که از ترکیبات آلی و معدنی برای از بین بردن میکروب ها روی سطوح لمسی استفاده می کند و همچنان به توسعه و نوآوری محصول ایمن ادامه می دهد.
عناصر فعال شامل یون های نقره، مس و تیتانیوم و فرمول اختصاصی ترکیبات آلی است. استفاده از ترکیبات آلی و معدنی میزان اثربخشی بالایی را در شیشه ضد میکروبی تضمین می کند. این ترکیبات که به همراه پوشش ضد تابش در صفحه لمسی تعبیه شده اند، توسط نور فعال می شوند که میتواند شامل نور اتاق، نور خورشید، صفحه نمایش LED، IR، و هر شی تولید کننده نور دیگری در مجاورت نمایشگر باشد. اساساً فعال سازی تقریباً در هر محیط کاری قابل انجام است.
محصولات تست شده شرکت دانش آوران ایمن هستند و دستورالعمل های صدور گواهینامه را رعایت می کنند. در این صورت شیشه ضد میکروبی 99 درصد در برابر میکروبها مقاوم میشود.
با این حال به مشتریان توصیه میشود که همچنان روالهای نظافت و ضدعفونی روزانه را با پاککنندهها ادامه دهند که این موضوع را شرکت دانش آوران تضمین میکند که پوشش های صفحه نمایش به خطر نیفتد تا همچنان اقدامات محافظتی شخصی در برابر بیماری ها و عفونت ها رعایت شود.
جامعه ما کاملا تغییر کرده است. ما باید از الان نهایت استفاده را ببریم. شرکت دانش آوران می تواند به شما در ارائه درس های آنلاین کمک کند!