انقلاب در خرده‌فروشی: آینه‌های هوشمند نگاهی به آینده خرید فراهم می‌کنند

آینه های مجازی

فناوری آینه واقعیت افزوده Zero10 به مشتریان امکان می‌دهد لباس‌ها را به صورت مجازی امتحان کنند.

موج جدیدی از آینه‌های واقعیت افزوده در حال تغییر مد و خرده‌فروشی است، با ارائه فرصت به مردم برای امتحان مجازی لباس‌ها در سناریوهای واقعی.

این آینه‌ها تجربه‌ای غوطه‌ورانه فراهم می‌کنند، با پوشاندن محتوای سه‌بعدی تولید شده توسط کامپیوتر بر روی محیط فیزیکی.

مفهوم آینه واقعیت افزوده Zero10 نشان‌دهنده نوآوری در خرده‌فروشی است که نشان می‌دهد چگونه صفحه‌های دیجیتال معمولی در فروشگاه‌های فیزیکی می‌توانند با نرم‌افزار واقعیت افزوده تغییر کنند.

در گفتگو با نشریه The National در رویداد Seamless Middle East 2024 در دبی، جورج یاشین، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی Zero10، تأکید کرد که این راه‌حل پیشرو نویدبخش عصر جدیدی در تعاملات خرده‌فروشی است. این فناوری با ارائه ویژگی‌های امتحان مجازی لباس، تعامل مشتری را بهبود می‌بخشد، تردد مشتریان در فروشگاه‌ها را افزایش می‌دهد، یادآوری تبلیغات را تقویت می‌کند و اطلاعات ارزشمندی از مصرف‌کنندگان جمع‌آوری می‌کند.

آینه های مجازی

آینه های مجازی

«وقتی ما آینه خود را درست در ویترین فروشگاه قرار می‌دهیم، تعداد زیادی از مشتریان را به فروشگاه می‌آورد. بنابراین، ما ترافیک مشتریان را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهیم»، او گفت.

اخیراً برندهای مد با فناوری‌هایی مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی آزمایش کرده‌اند تا تجربه‌های حضوری و آنلاین خود را بهبود بخشند.

به عنوان مثال، Coach از این آینه‌های واقعیت افزوده و ویترین‌ها برای امکان امتحان مجازی محصولات مانند کیف Tabby استفاده کرد و به طور مؤثری شکاف بین تجربه‌های خرید آنلاین و حضوری را پر کرد.

آقای یاشین که ۱۴ سال پیش مالک یک برند مد بود، در هفته مد پاریس متوجه شد که مردم از دیدن مکرر همان چیزها خسته شده‌اند و به محض شروع همه‌گیری کووید-۱۹ تصمیم گرفت درباره چگونگی تغییر صنعت مد توسط فناوری فکر کند.

از زمان عرضه آینه‌های واقعیت افزوده در اوایل سال ۲۰۲۳، برندهای معتبری مانند Tommy Hilfiger، UGG، Macy’s و Disney نیز از راه‌حل‌های واقعیت افزوده و هوش مصنوعی Zero10 برای بهبود تعامل مشتری و ارتقاء تجربه خرده‌فروشی استقبال کرده‌اند.

کودکان بیشترین اشتیاق را برای آینه‌های واقعیت افزوده نشان دادند و احساس هیجان و کنجکاوی داشتند. این علاقه‌مندی زیاد در میان کودکان به طور قابل توجهی به افزایش دید برند کمک کرد و در نهایت باعث رونق کسب و کار شد.

«ما این را در پروژه Macy’s x Disney دیدیم و به عنوان نتیجه یک دوره آزمایشی دو ماهه که از سال گذشته شروع شد، این فعالیت دو بار تمدید شد تا پایان ماه مه امسال.»

Zero10 به طور سنتی در بازارهای آمریکایی و اروپایی فعالیت کرده است، اما امسال آنها هدف ورود به بخش خرده‌فروشی خاورمیانه را دارند.

او توضیح داد: «در سال ۲۰۲۴، تمرکز اصلی ما بر بازار دبی و کل خاورمیانه خواهد بود زیرا در اینجا تحولات هیجان‌انگیز زیادی در حال وقوع است.» با افتتاح فروشگاه‌ها و مراکز خرید فراوان در منطقه، یاشین اطمینان دارد که راه‌حل‌های Zero10 به خوبی با نیازهای بازار هماهنگ خواهد شد.

در سال‌های اخیر، صنعت خرده‌فروشی تحت تأثیر پیشرفت‌های تکنولوژیکی، ابزارهای نوآورانه و تأثیر جهانی همه‌گیری کووید-۱۹ دستخوش تحولات چشمگیری شده است.

ظهور فرآیندهای خودپرداز، سفارش‌های کلیک و جمع‌آوری و اپلیکیشن‌های دیجیتال، فروشگاه‌های سنتی را به محیط‌های پویا “آجر و کلیک” تبدیل کرده‌اند.

بازار جهانی تجارت الکترونیک امسال از 6.3 تریلیون دلار فراتر خواهد رفت که نشان‌دهنده افزایش قابل توجهی از 5.8 تریلیون دلار در سال 2023 است، طبق گزارش eMarketer، یک شرکت تحقیقاتی برجسته بازار.

پیش‌بینی‌ها حاکی از چشم‌انداز رونق‌یافته تجارت الکترونیک است و کارشناسان انتظار دارند تا سال 2027، این صنعت از 7.9 تریلیون دلار فراتر رود و به پتانسیل عظیم پلتفرم‌های خرده‌فروشی آنلاین اشاره کنند.

با وجود چشم‌انداز امیدوارکننده تجارت الکترونیک، گسترش سریع این صنعت منجر به بسته شدن فروشگاه‌های خرده‌فروشی شده است.

PwC UK گزارش داده که بیش از 14,000 فروشگاه متعلق به چندین شعبه و زنجیره‌ها، شامل پنج فروشگاه یا بیشتر، خیابان‌های اصلی، مراکز خرید و پارک‌های خرده‌فروشی را تخلیه کرده‌اند.

این روند بسته شدن فروشگاه‌ها نشان‌دهنده تغییر ترجیحات مصرف‌کنندگان به سمت خرید آنلاین است.

با تکامل بخش تجارت الکترونیک، کسب و کارها با الزامی جدی برای پذیرش تحول دیجیتال و بهره‌برداری از پتانسیل آن مواجه هستند.

فناوری‌های دیجیتال چنین فرصتی را فراهم می‌کنند و امکان بهبود کارایی عملیاتی و کاهش تعاملات حضوری را می‌دهند.

یک نظرسنجی اخیر از IBM که تقریباً 20,000 مصرف‌کننده جهانی را شامل می‌شد، علاقه فزاینده به یکپارچه‌سازی دیجیتال در هر دو تجربه خرید آنلاین و حضوری را برجسته کرد.

یافته‌ها نشان داد که سه نفر از هر پنج مصرف‌کننده تمایل دارند از هوش مصنوعی در طول مسیر خرید خود استفاده کنند.

Search

1 نظر در “انقلاب در خرده‌فروشی: آینه‌های هوشمند نگاهی به آینده خرید فراهم می‌کنند

  1. منوچهر گفت:

    در دبی فراوان فروشگاه ها ازین آینه ها بهره میبرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟