هوش مصنوعی بسیار سریع در بین دانش آموزان و معلمان محبوب می شود

هوش مصنوعی

در یک سال گذشته درصد معلمانی که گفته اند با هوش مصنوعی از جمله ChatGPT آشنا شده اند و با ان کار می کنند از 55 به 75 درصد افزایش یافته است . وقتی صحبت از استفاده واقعی به میان می‌آید، افزایش مشابهی رخ داد، به طوری که 46 درصد از معلمان و 48 درصد از دانش‌آموزان گفتند که حداقل به صورت هفتگی از ChatGPT استفاده می‌کنند،

شايد مهم‌تر از همه، نظرات دانشجويان است که به طور گسترده مثبت می باشد. هفتاد درصد از دانش‌آموزان دید مطلوبی نسبت به ربات‌های گفتگوی هوش مصنوعی داشتند. در بین دانشجویان کارشناسی، این میزان به 75 درصد می رسد. و در میان والدین، 68 درصد دیدگاه های مثبتی نسبت به چت ربات های هوش مصنوعی داشتند

اتان مولیک، استاد دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا و کارشناس و نویسنده هوش مصنوعی که داده‌های نظرسنجی را بررسی کرده است، می‌گوید: «داده‌های بسیار مثبت‌تر از آن چیزی است که من انتظار داشتم».

 

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی

حدود نیمی از معلمان، دانش آموزان و والدین حداقل یک بار در هفته از چت ربات های هوش مصنوعی برای محل کار یا مدرسه استفاده می کنند. نرخ پذیرش در آموزش بیشتر از آنچه در حال حاضر در دنیای کار اتفاق می‌افتد است، و این دانش‌آموزان هستند که انگیزه بالایی برای دریافت کمک دارند و “معلمان را به سمت خود می‌کشانند”.

در واقع، معلمان تنها افرادی بودند که در نظرسنجی جمعیتی شرکت کردند که در آن سال به سال میزان مطلوبیت آنها کاهش یافت، اگرچه اکثریت (59٪) هنوز دیدگاه مثبتی نسبت به ربات‌های چت هوش مصنوعی دارند.

معلمان و والدین مسن تر (افراد بالای 45 سال) کمتر به توانایی خود در استفاده مؤثر از هوش مصنوعی اعتماد دارند، اما یکی از دلایلی که مایکروسافت و سازمان غیرانتفاعی او می خواهند به همه مربیان در ایالات متحده دسترسی به هوش مصنوعی داشته باشند به این دلیل است که زمان استفاده از آن باعث صرفه جویی معلمان می شود.

تنها 25 درصد از معلمان شرکت‌کننده در نظرسنجی گفتند که آموزش‌هایی در مورد چت ربات‌های هوش مصنوعی دیده‌اند و تقریباً یک سوم (32 درصد) می‌گویند که عدم آموزش و توسعه حرفه‌ای دلیل اصلی استفاده نکردن از هوش مصنوعی است. معلمان گفتند که از هوش مصنوعی برای تولید ایده برای کلاس ها استفاده کرده اند (37٪). برای طرح درس و تهیه مواد آموزشی (32%)؛ برای کاربرگ ها یا نمونه های دانش آموز (32%)؛ و برای ایجاد آزمون ها یا آزمون ها (31٪).

مولیک خود را نسبت به هوش مصنوعی در آموزش در بلندمدت خوش‌بین توصیف کرد، اما در کوتاه‌مدت، او گفت که این نتایج در مقایسه با نظرسنجی‌های گذشته مربوط به معرفی فناوری جدید نسبتاً بالا است. “از اینکه دیدم اعداد به خوبی آنها به نظر می رسند، به نوعی شگفت زده شدم. من از اینکه چقدر احساسات مثبت در بین هر گروه وجود داشت شگفت زده شدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من