خودروها برای کسب رتبه ایمنی ۵ ستاره در اروپا به صفحات نمایش کمتر و دکمه‌های بیشتری نیاز خواهند داشت.

اتحادیه اروپا

یورو NCAP در سال ۲۰۲۶ قوانین جدیدی را معرفی خواهد کرد که به خودروها نیاز دارد تا برای کسب بالاترین امتیاز ایمنی، کنترل‌های فیزیکی داشته باشند.

تولیدکنندگان خودرو در اروپا تشویق می‌شوند تا استفاده از صفحات لمسی برای عملکردهای اساسی مانند چراغ‌های راهنما و برف‌پاک‌کن‌ها را متوقف کنند تا رانندگی ایمن‌تر را ترویج دهند. به گزارش تایمز، برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپایی (NCAP) — یک نهاد مستقل و معتبر در صنعت خودرو — قصد دارد در ژانویه ۲۰۲۶ قوانین جدیدی را معرفی کند که نیازمند داشتن کنترل‌های فیزیکی برای خودروهایی است که می‌خواهند امتیاز کامل پنج ستاره ایمنی را دریافت کنند.

 

با اینکه آزمایش‌های Euro NCAP داوطلبانه هستند، این برنامه توسط چندین دولت اتحادیه اروپا حمایت می‌شود و شرکت‌هایی مانند تسلا، ولوو، فولکس واگن و بی‌ام‌و از امتیازهای پنج ستاره خود برای تبلیغ ایمنی خودروهایشان به خریداران بالقوه استفاده می‌کنند.

متیو آوری، مدیر توسعه استراتژیک در Euro NCAP، به تایمز گفت: “استفاده بیش از حد از صفحات لمسی یک مشکل فراگیر در صنعت خودرو است، به طوری که تقریباً هر سازنده خودرویی کنترل‌های کلیدی را به صفحات لمسی مرکزی منتقل می‌کند و مجبور می‌کند رانندگان چشم از جاده بردارند و خطر تصادفات ناشی از حواس‌پرتی را افزایش می‌دهد.” برای واجد شرایط بودن برای کسب حداکثر رتبه ایمنی پس از اعمال دستورالعمل‌های جدید آزمایش، خودروها باید از دکمه‌ها، دستگیره‌ها یا اهرم‌ها برای چراغ‌های هشدار، چراغ‌های راهنما، برف‌پاک‌کن‌ها، تماس‌های اضطراری و بوق استفاده کنند.

“استفاده بیش از حد از صفحات لمسی یک مشکل فراگیر در صنعت خودرو است”

برخی از تولیدکنندگان مانند تسلا و فولکس‌واگن به دلیل قرار دادن کنترل‌های اساسی خودرو در پشت رابط‌های لمسی شناخته شده‌اند. شکایات زیادی در مورد این ویژگی‌ها وجود دارد، اما تولیدکنندگان تجهیزات به فشار خود برای استفاده از رابط‌های صفحه لمسی ادامه می‌دهند زیرا تولید آنها نسبت به دکمه‌ها و دستگیره‌های فیزیکی مقرون به صرفه‌تر است.

 

دستورالعمل‌های ایمنی Euro NCAP یک الزام قانونی نیست، اما سازندگان خودرو رتبه‌های ایمنی را بسیار جدی می‌گیرند، بنابراین هرگونه خطر کسر امتیاز در چنین ارزیابی‌هایی به احتمال زیاد در نظر گرفته می‌شود. آوری به Verge گفت: “با توجه به اینکه این کار در حال انجام است، هنوز روش ارزیابی نهایی نشده است. با این حال، قصد داریم این الزامات جدید را در سال ۲۰۲۶ همان‌طور که بیان شده است، اتخاذ کنیم و تولیدکنندگان خودرو از این ابتکار آگاه هستند و از آن حمایت می‌کنند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟