با افزایش محبوبیت محتوای دیجیتال پویا، دنیای کسبوکار به سمت استفاده از دیجیتال ساینج تعاملی و بزرگ مقیاس روی آورده است.
اما دیجیتال ساینج چیست و چگونه میتوانید از آن به نفع خود استفاده کنید؟ ادامه مطلب را بخوانید تا با توضیحی از دیجیتال ساینج، مثالهایی از کاربرد آن و راههای پیدا کردن راهحل مناسب برای کسبوکار خود آشنا شوید.
دیجیتال ساینج چیست؟
دیجیتال ساینج، که گاهی اوقات به آن دیجیتال ساینج الکترونیکی نیز گفته میشود، به فناوریهای نمایشگر مانند دیوارهای LED (یا دیوارهای ویدیویی)، پروجکشن و نمایشگر های LCD اشاره دارد که بهطور زنده صفحات وب، ویدیوها، مسیرها، منوهای رستوران، پیامهای بازاریابی یا تصاویر دیجیتال را نمایش میدهند.
دیجیتال ساینج در مکانهای مختلفی مانند فضاهای عمومی، موزهها، استادیومهای ورزشی، کلیساها، ساختمانهای آموزشی، فروشگاههای خردهفروشی، فضاهای شرکتی و رستورانها برای ارائه راهنمایی، پیامرسانی، بازاریابی و تبلیغات بیرونی کاربرد دارد.
مثالهایی از دیجیتال ساینج
دیجیتال ساینج میتواند برای ارائه اطلاعات عمومی، انتقال ارتباطات داخلی یا به اشتراکگذاری اطلاعات محصول به منظور بهبود خدمات مشتری، تبلیغات و شناخت برند استفاده شود.
این یک روش قدرتمند برای تأثیرگذاری بر رفتار و تصمیمگیری مشتری است، در حالی که تجربیات مصرفکننده را از طریق صفحههای تعاملی بهبود میبخشد.
حال که میدانید دیجیتال ساینج چیست، به چند مورد از روشهای مورد علاقه ما که میتوان از آن استفاده کرد، نگاهی بیندازید:
- تبلیغات
نمایشگرهای دیجیتال ساینج مکان مناسبی برای نمایش تبلیغات محصولات، خدمات، رویدادها و فروشها هستند.
از آنجا که صفحههای چندرسانهای از ویدیو و انیمیشن به علاوه گرافیکهای چرخشی استفاده میکنند، تبلیغکنندگان میتوانند محتوای دیجیتال ساینج شامل تبلیغات ثابت، نمایشهای محصول یا نظرات ویدیویی را به کار ببرند.
محیطهای خردهفروشی یکی از رایجترین مکانهایی هستند که در آنها دیجیتال ساینج مشاهده میشود.
- ارائه خدمات
در حالی که منوهای کاغذی یا نمایشگرهای ثابت هنوز رایج هستند، کسبوکارها میتوانند خدمات خود را بهطور هنری روی نمایشگرهای دیجیتال فهرست کنند.
با دیجیتال ساینج، رستورانها، سالنهای زیبایی، اسپاها، تعمیرگاههای خودرو و استودیوهای تناسب اندام میتوانند محتوای چرخشی و اطلاعات را بر روی دیوارها، پنجرهها یا صفحهنمایشهای دیجیتال جذاب ارائه دهند.
- جملات الهام بخش
دیجیتال ساینج لازم نیست که فقط یک تبلیغ باشد. شما میتوانید با محتوایی شامل جملات معروف، به اطلاعرسانی، سرگرم کردن و الهام بخشیدن به مشتریان بالقوه خود بپردازید.
با استفاده از جملات الهامبخش، میتوانید دیجیتال ساینج خود را جذابتر کنید و بهطور فوری حال و هوای بازدیدکنندگان را بهبود ببخشید.
سازمانهایی مانند باشگاههای ورزشی، مراکز بهداشت و سلامت و دفاتر باز میتوانند از جملات الهامبخش برای افزایش بهرهوری و ایجاد محیطی دلپذیر بهره ببرند.
- فرمها و بازیهای تعاملی
چه کسی گفته که صفحهنمایشهای دیجیتال باید محدود به نمایش اطلاعات خاصی روی دیوار باشند؟ بگذارید کاربران کنترل کنند و با آنها تعامل داشته باشند.
با دیجیتال ساینج تعاملی، کاربران میتوانند محتوا را انتخاب کنند، بازی کنند و حتی به خبرنامههای ایمیلی اشتراک بگیرند.
به این ترتیب، شما قادر خواهید بود اطلاعات مهمی از مهمانان جمعآوری کنید (که میتوانید از آن برای بازاریابی خود استفاده کنید).
- جریانهای شبکههای اجتماعی و اخبار
دنیای آنلاین را با دیجیتال ساینج یکپارچه با شبکههای اجتماعی به دفتر بیاورید. صفحهها را با فیدهای فیسبوک، توییتر و اینستاگرام خود همگام کنید و با هنرمندی ذکرهای هشتگ را به نمایش بگذارید تا برند خود را به دنیای واقعی ببرید.
طرفداران فرصتی پیدا میکنند تا مشارکت خود را به صورت زنده ببینند و محتوای شما به منبعی خوشایند از اطلاعات تبدیل میشود.
- نمایش برد سازمان ها
به جای ارسال ایمیلها یا یادداشتهای کاغذی، میتوانید بهروزرسانیها را از طریق صفحهنمایشهای دیجیتال نصب شده در مناطق کارمندان مانند سالنها و اتاقهای استراحت به اشتراک بگذارید.
این روش نه تنها سریع و کارآمد است بلکه ارتباطات و روحیه کاری را نیز بهبود میبخشد. در مقایسه با اسناد متنمحور، مردم به محتوای جذاب و تصویری توجه بیشتری نشان میدهند.
هنگامی که با ابزارهایی مانند Hoopla ترکیب میشود، تیمهای فروش میتوانند بهطور منظم رتبههای خود را در صفحهنمایش بزرگ بررسی کنند. وقتی معاملهای بسته میشود، همه مطلع میشوند!
- نقشه سازمان ها
بسیاری از سازمانهای بزرگ نقشههای ثابتی دارند که به افراد راهنمایی میکنند تا به مقصد خود برسند.
با این حال، این نقشهها انعطافپذیری بهینهای ندارند؛ باید هر بار که تغییراتی ایجاد میشود بهروزرسانی و منتشر شوند و تنها اطلاعات ثابت و استانداردی را به بازدیدکنندگان ارائه میدهند.
این نقشه ها معمولا در کیوسک های لمسی و تعاملی آن مجموعه نمایش داده می شود.
نقشههای دیجیتال راهیابی قابل اعتماد، متنوع و مقرونبهصرفه هستند. شما میتوانید نقشههای خود را بهصورت لحظهای بهروزرسانی کنید و از ابزارهای تعاملی استفاده کنید که مسیرهای سفارشی شده را بر اساس ورودیهای مشتری ارائه میدهند.
- فهرستها
محتوای دیجیتال ساینج منبعی ضروری برای هر سازمان مدرن است. علاوه بر کمک به افراد برای پیدا کردن مسیر خود، فهرستها دسترسی به آنچه که نیاز دارند را نیز آسان میکنند.
ادغام یک فهرست در صفحههای نمایش راهیابی راهی فوقالعاده برای فشردهسازی فهرستهای دیواری بزرگ و امکان دسترسی سریع و با حداقل استرس به آنچه که مهمانان نیاز دارند، است.
با فهرستهای دیجیتال، کاربران نیازی به تلاش برای پیدا کردن پزشک یا دفتر ندارند. آنها تنها کافی است نامی را وارد کنند، گزینههای خود را فیلتر کنند و فقط اطلاعات خاص مورد نظر خود را دریافت کنند.
- پیامهای اضطراری
در مواقع اضطراری، نیاز دارید تا بهسرعت تمام کارکنان خود را مطلع کنید. اما اگر استراتژی ارتباطی قابل اعتمادی نداشته باشید، این کار میتواند بسیار دشوار باشد.
با استفاده از محتوای دیجیتال ساینج، میتوانید یک طرح جامع ارتباطات اضطراری ایجاد کرده و اطلاعات را در صفحهنمایشهای مختلف در سراسر مجموعه خود بهروزرسانی کنید. پیامهای مهم ایمنی و اضطراری بهطور ساده و مؤثر توزیع میشوند.
دیدگاهی در مورد “دیجیتال ساینج چیست ؟ چگونه کسب و کار شما را متفاوت از بقیه می کند.”
نرم افزار بسیار کاربردی و عالی جهت اماکن عمومی است
این نرم افزار بیشتر در بانکها و ادارات مورد استفاده است و جهت اطلاع رسانی بسیار عالیه